شناسهٔ خبر: 173447 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران:

بیش از ۸۵ درصد پروازهای اربعین امسال از فرودگاه امام خمینی(ره) انجام می‌شود

فرزادی پور مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) گفت: بیش از ۸۵ درصد پروازهای اربعین امسال از فرودگاه امام خمینی(ره) انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مراسم پایان عملیات حج و آغاز پروازهای اربعین گفت: بیش از ۸۵ درصد پروازهای اربعین امسال از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

وی افزود: در عملیات حج نزدیک به ۸۷ هزار نفر از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران جابه‌جا می‌شود اما چون هر حاجی دو بار رفت و برگشت دارد تعداد مسافران دوبرابر می‌شود و مسافت یک‌ساعته به سه ساعت افزایش می‌یابد.

مدیرعامل «هما» گفت: از ۲۱ نقطه کشور این عملیات حج انجام می‌شود و تقریباً تمام کادر پروازی هما درگیر این عملیات می‌شوند و تعدادی از کادر پروازی ما در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها آماده اند.

فرزادی پور افزود: امسال در عملیات حج ما از نظر تاخیر یک رکورد جدید به دست آوردیم که با وجود ۴ هواپیما کمتر از سال گذشته، ۴۰ دقیقه محاسبه شده است. این درحالی است میزان تاخیر سال گذشته دو ساعت و ۵۰ دقیقه بود.

مدیرعامل هما با بیان اینکه امسال کشور میزبان کمترین همراهی را با ما داشت، گفت: وقتی به نتیجه کار نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم قدرتی پشت کار به ما کمک می‌کرد و حاصل تلاش تمامی دست‌اندرکاران صنعت هوانوردی بود.

وی یادآور شد: مسافران حج با میانگین سن بالای ۶۰ سال نیاز به کمک دارند و کار را برای ما دشوارتر می‌کنند.

فرزادی پور در پایان از تمام کارکنان در بخش‌های مختلف هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بابت انجام بیش از ۱۶۰۰ سورتی پرواز در عملیات حج ۱۴۰۳ بدون هیچ‌گونه حادثه تشکر و قدردانی کرد.